[RN25] Zachowania klientów w serwisie otodom.pl

[RN25] Zachowania klientów w serwisie otodom.pl

Już dawno tak długo się nie zastanawiałam jaki tytuł dać odcinkowi podcastu. Tak wiele wątków i ważnych tematów poruszyłyśmy z Moniką Rudnicką General Manager Otodom Polska, że miałam duży dylemat, który wybrać na tytułowy.

Doszłam do wniosku, że za każdym biznesem stoi sprzedaż, a za każdą sprzedażą potrzeba klientów. Żeby ją odkryć trzeba być dobrym obserwatorem rynku. Nie ma lepszego sposobu na odkrywanie prawdziwych potrzeb klientów jak analiza ich zachowań.

Czego pragną klienci?

Jest taki film „Czego pragną kobiety”, w którym główny bohater dostaje „dar” czytania w umysłach kobiet dzięki czemu tworzy doskonała kampanię marketingową skierowaną do kobiet. Tak sobie myślę, że serwis ogłoszeniowy otodom jest jak ten bohater filmowy – ma potężny wiedzę na temat zachowań i potrzeb klientów poszukujących nieruchomości dzięki temu tworzy coraz to lepsze kampanie reklamowe. Seria reklam telewizyjnych świetnie stargetowanych do konkretnych grup docelowych, czy niedawna reklama Pani Domu skierowana do coraz to silniejszej grupy, która właśnie weszła na rynek mieszkaniowy w poszukiwaniu swojego wymarzonego m3 w niewielkim monitorze swojego smartphone-u.

Czy masz rozwiązanie na problem swojego klienta?

W marketingu i sprzedaży to się nazywa odpowiadanie na potrzeby klienta, a skoro tak to jaka lekcja z tego płynie dla agentów nieruchomości?

  • Skoro zmienia się światopogląd naszych potencjalnych klientów to najwyższy czas również na zmiany i u nas.
  • Mobilność jest już faktem, a nie planem na przyszłość. Sprawdzaj wszystko co robisz w sieci jak wygląda w telefonie!
  • Na rynek wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowe zwyczaje. Internet jest podstawowym źródłem informacji nie tylko o ofercie, ale również o Tobie jako o specjaliście do spraw nieruchomości.
  • Największą bolączką kupujących są powielone ogłoszenia dla jednej nieruchomości, co powoduje frustracje i zniechęcenie wśród osób poszukujących, dlatego naszym obowiązkiem powinna być promocja umów na wyłączność.
  • Wizualizacja ogłoszeń – najważniejszy element oferty.
  • Nieproporcjonalnie duża liczba ogłoszeń w stosunku do ilości faktycznie sprzedawanych mieszkań w danej dzielnicy – powoduje, duże spadki pozycji naszych ogłoszeń przez co musimy wydawać dużo więcej pieniędzy na pozycjonowanie ogłoszeń w serwisie, ponieważ 80% klientów nie wchodzi na drugą stronę listy wyświetleń!
  • Identyfikacja i odpowiedź na potrzeby klientów, to klucz do zdobycia zaufania i docenienie pracy pośrednika w procesie zakupu mieszkania.

 

Chcesz poznać więcej przydatnych informacji o zachowaniach klientów w sieci? Pobierz skrypt i dowiedz się co jeszcze wynika ze statystyk otodom!

Aby pobrać skrypt wpisz swój adres email w różowym boksie w prawym górnym rogu jeżeli czytasz to na komputerze lub na samym dole strony na stronie mobilnej w twoim telefonie.

Music by audionautix.com

2017-02-03T21:01:30+00:00

About the Author:

Nieruchomości to moja pasja. Wszystko zaczęło się jeszcze na studiach kiedy to w ręce wpadła mi książka Bogaty ojciec Biedny ojciec R. Kiyosaki. Wtedy jeszcze jako młoda studentka zamarzyłam, żeby stać się inwestorem w nieruchomości. I tak po nitce do kłębka. W 2007 rozpoczęłam pracę jako doradca kredytowy po to by zdobyć wiedzę o finansowaniu nieruchomości. Rok później rozpoczęłam pracę jako pośrednik nieruchomości, by poznać rynek. W 2013 r założyłam własną agencję HouseTube Nieruchomości. Przez te lata przeprowadziłam na ok. 20 mln zł transakcji w tym również własnych. Z biegiem czasu odkryłam, że nieruchomości kryją w sobie wszystko to co w życiu jest ważne. Przede wszystkim to są domy w których się wychowaliśmy i w których wychowujemy nasze dzieci. Są jednym z kluczowych składników naszego majątku. I co najważniejsze dają nam poczucie bezpieczeństwa na wielu płaszczyznach naszego życia. Kocham nieruchomości bo mają wiele twarzy i często kryją w sobie wiele ludzkich tajemnic.... dlatego można o nich rozmawiać bez końca co zamierzam robić w kolejnych audycjach podcastu Ruszamy Nieruchomości :)