[RN25] Zachowania klientów w serwisie otodom.pl. Gość: Monika Rudnicka

Już dawno tak długo się nie zastanawiałam jaki tytuł dać odcinkowi podcastu. Tak wiele wątków i ważnych tematów poruszyłyśmy z Moniką Rudnicką General Manager Otodom Polska, że miałam duży dylemat, który wybrać na tytułowy.

Doszłam do wniosku, że za każdym biznesem stoi sprzedaż, a za każdą sprzedażą potrzeba klientów. Żeby ją odkryć trzeba być dobrym obserwatorem rynku. Nie ma lepszego sposobu na odkrywanie prawdziwych potrzeb klientów jak analiza ich zachowań.

Czego pragną klienci?

Jest taki film „Czego pragną kobiety”, w którym główny bohater dostaje „dar” czytania w umysłach kobiet dzięki czemu tworzy doskonała kampanię marketingową skierowaną do kobiet. Tak sobie myślę, że serwis ogłoszeniowy otodom jest jak ten bohater filmowy – ma potężny wiedzę na temat zachowań i potrzeb klientów poszukujących nieruchomości dzięki temu tworzy coraz to lepsze kampanie reklamowe. Seria reklam telewizyjnych świetnie stargetowanych do konkretnych grup docelowych, czy niedawna reklama Pani Domu skierowana do coraz to silniejszej grupy, która właśnie weszła na rynek mieszkaniowy w poszukiwaniu swojego wymarzonego m3 w niewielkim monitorze swojego smartphone-u.

Czy masz rozwiązanie na problem swojego klienta?

W marketingu i sprzedaży to się nazywa odpowiadanie na potrzeby klienta, a skoro tak to jaka lekcja z tego płynie dla agentów nieruchomości?

  • Skoro zmienia się światopogląd naszych potencjalnych klientów to najwyższy czas również na zmiany i u nas.
  • Mobilność jest już faktem, a nie planem na przyszłość. Sprawdzaj wszystko co robisz w sieci jak wygląda w telefonie!
  • Na rynek wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowe zwyczaje. Internet jest podstawowym źródłem informacji nie tylko o ofercie, ale również o Tobie jako o specjaliście do spraw nieruchomości.
  • Największą bolączką kupujących są powielone ogłoszenia dla jednej nieruchomości, co powoduje frustracje i zniechęcenie wśród osób poszukujących, dlatego naszym obowiązkiem powinna być promocja umów na wyłączność.
  • Wizualizacja ogłoszeń – najważniejszy element oferty.
  • Nieproporcjonalnie duża liczba ogłoszeń w stosunku do ilości faktycznie sprzedawanych mieszkań w danej dzielnicy – powoduje, duże spadki pozycji naszych ogłoszeń przez co musimy wydawać dużo więcej pieniędzy na pozycjonowanie ogłoszeń w serwisie, ponieważ 80% klientów nie wchodzi na drugą stronę listy wyświetleń!
  • Identyfikacja i odpowiedź na potrzeby klientów, to klucz do zdobycia zaufania i docenienie pracy pośrednika w procesie zakupu mieszkania.

 

Chcesz poznać więcej przydatnych informacji o zachowaniach klientów w sieci? Pobierz skrypt i dowiedz się co jeszcze wynika ze statystyk otodom!

Aby pobrać skrypt wpisz swój adres email w różowym boksie w prawym górnym rogu jeżeli czytasz to na komputerze lub na samym dole strony na stronie mobilnej w twoim telefonie.

Music by audionautix.com

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

4 thoughts on “[RN25] Zachowania klientów w serwisie otodom.pl. Gość: Monika Rudnicka”

    1. Marta Baczewska-Golik

      Gratuluje!! Zawsze musi być ten pierwszy raz 😉 czuje się zaszczycona, że z nami 😉 pozdrawiam 😉

  1. Dziś słuchałem kilku odcinków podcastu:) Bardzo mi się spodobał.

    Zastanawiam się jednak nad tym, jakie są Twoim zdaniem wiodące portale z ogłoszeniami? Czy uważasz, że ten rynek się już wyklarował i jest stały? Czy widzisz zmianę?

    1. Marta Baczewska-Golik

      Witam! Z moich doświadczeń wynika że lepiej sie skupić na 2-3 portalach i tam mocno pozycjonować ogłoszenie niż byc na 10 i na żadnym z nich na pierwszej stronie. Każdy rejon jest specyficzny. U nas w Gdańsku np jest bardzo silny regionalny portal Trójmiasto.pl. Dlatego musisz przetestować jak to wyglada u Ciebie. Trzeba natomiast panietac ze zdecydowana większość klientów nie wchodzi na druga stronę ogłoszeń.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skorzystaj z szybkiego wyszukania:

lub przejdź do ostatnich wpisów

Kupowanie nieruchomość u syndyka

Syndycy nie mają własnego portalu ogłoszeniowego, a mimo to kupowanie od nich nieruchomości staje się coraz popularniejsze. I są ku temu powody. Czym różni się aukcja komornicza od licytacji u syndyka? Dlaczego warto

Czytaj więcej »
Po co mi umowa pośrednictwa?

Chcąc sprzedać lub kupić nieruchomość na pewno zastanawiasz się, czy zmierzyć się z tym wyzwaniem samodzielnie, czy zaprosić do współpracy pośrednika nieruchomości, a jeżeli tak to, jak sprawdzić, czy zaproponowana przez niego umowa jest

Czytaj więcej »
Księga wieczysta bez tajemnic

W księgach wieczystych, czyli rejestrach publicznych, które przedstawiają stan prawny nieruchomości, mogą pojawiać się różnego rodzaju wpisy. Mając wiedzę, jak je czytać, jesteś w stanie nie tylko uchronić się

Czytaj więcej »
Kiedy nadchodzi kryzys

Czy możemy dziś mówić o silnym pieniądzu? Czy jesteśmy w stanie przewidzieć nadejście kryzysu i zabezpieczyć się przed utratą zainwestowanego kapitału? Takie pytanie zadaje sobie dziś wiele osób. Jednak, aby

Czytaj więcej »
Dlaczego boimy się strat?

Kto nie ryzykuje, nie pije szampana, głosi nasze polskie przysłowie. Jednak jaki musi być ten przysłowiowy szampan, by nasza ludzka natura faktycznie była skłonna zaryzykować dla kilku jego

Czytaj więcej »