Już dawno tak długo się nie zastanawiałam jaki tytuł dać odcinkowi podcastu. Tak wiele wątków i ważnych tematów poruszyłyśmy z Moniką Rudnicką General Manager Otodom Polska, że miałam duży dylemat, który wybrać na tytułowy.
Doszłam do wniosku, że za każdym biznesem stoi sprzedaż, a za każdą sprzedażą potrzeba klientów. Żeby ją odkryć trzeba być dobrym obserwatorem rynku. Nie ma lepszego sposobu na odkrywanie prawdziwych potrzeb klientów jak analiza ich zachowań.
Czego pragną klienci?
Jest taki film „Czego pragną kobiety”, w którym główny bohater dostaje „dar” czytania w umysłach kobiet dzięki czemu tworzy doskonała kampanię marketingową skierowaną do kobiet. Tak sobie myślę, że serwis ogłoszeniowy otodom jest jak ten bohater filmowy – ma potężny wiedzę na temat zachowań i potrzeb klientów poszukujących nieruchomości dzięki temu tworzy coraz to lepsze kampanie reklamowe. Seria reklam telewizyjnych świetnie stargetowanych do konkretnych grup docelowych, czy niedawna reklama Pani Domu skierowana do coraz to silniejszej grupy, która właśnie weszła na rynek mieszkaniowy w poszukiwaniu swojego wymarzonego m3 w niewielkim monitorze swojego smartphone-u.
Czy masz rozwiązanie na problem swojego klienta?
W marketingu i sprzedaży to się nazywa odpowiadanie na potrzeby klienta, a skoro tak to jaka lekcja z tego płynie dla agentów nieruchomości?
- Skoro zmienia się światopogląd naszych potencjalnych klientów to najwyższy czas również na zmiany i u nas.
- Mobilność jest już faktem, a nie planem na przyszłość. Sprawdzaj wszystko co robisz w sieci jak wygląda w telefonie!
- Na rynek wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowe zwyczaje. Internet jest podstawowym źródłem informacji nie tylko o ofercie, ale również o Tobie jako o specjaliście do spraw nieruchomości.
- Największą bolączką kupujących są powielone ogłoszenia dla jednej nieruchomości, co powoduje frustracje i zniechęcenie wśród osób poszukujących, dlatego naszym obowiązkiem powinna być promocja umów na wyłączność.
- Wizualizacja ogłoszeń – najważniejszy element oferty.
- Nieproporcjonalnie duża liczba ogłoszeń w stosunku do ilości faktycznie sprzedawanych mieszkań w danej dzielnicy – powoduje, duże spadki pozycji naszych ogłoszeń przez co musimy wydawać dużo więcej pieniędzy na pozycjonowanie ogłoszeń w serwisie, ponieważ 80% klientów nie wchodzi na drugą stronę listy wyświetleń!
- Identyfikacja i odpowiedź na potrzeby klientów, to klucz do zdobycia zaufania i docenienie pracy pośrednika w procesie zakupu mieszkania.
Chcesz poznać więcej przydatnych informacji o zachowaniach klientów w sieci? Pobierz skrypt i dowiedz się co jeszcze wynika ze statystyk otodom!
Aby pobrać skrypt wpisz swój adres email w różowym boksie w prawym górnym rogu jeżeli czytasz to na komputerze lub na samym dole strony na stronie mobilnej w twoim telefonie.
Music by audionautix.com
4 thoughts on “[RN25] Zachowania klientów w serwisie otodom.pl. Gość: Monika Rudnicka”
Bardzo miło mi się Was słuchało. Pozdrawiam
ps. no i chyba pierwszy raz w życiu słuchałem godzinnego podcasta.
Gratuluje!! Zawsze musi być ten pierwszy raz 😉 czuje się zaszczycona, że z nami 😉 pozdrawiam 😉
Dziś słuchałem kilku odcinków podcastu:) Bardzo mi się spodobał.
Zastanawiam się jednak nad tym, jakie są Twoim zdaniem wiodące portale z ogłoszeniami? Czy uważasz, że ten rynek się już wyklarował i jest stały? Czy widzisz zmianę?
Witam! Z moich doświadczeń wynika że lepiej sie skupić na 2-3 portalach i tam mocno pozycjonować ogłoszenie niż byc na 10 i na żadnym z nich na pierwszej stronie. Każdy rejon jest specyficzny. U nas w Gdańsku np jest bardzo silny regionalny portal Trójmiasto.pl. Dlatego musisz przetestować jak to wyglada u Ciebie. Trzeba natomiast panietac ze zdecydowana większość klientów nie wchodzi na druga stronę ogłoszeń.