Sukces w biznesie najczęściej nie jest efektem pracy jednej osoby. Najczęściej jest efektem pracy całego zespołu. Pewnie nie raz słyszałeś, że dobry zespół może zaprowadzić twoją firmę na sam szczyt. Jednocześnie jeżeli prowadzisz własną firmę i zatrudniasz ludzi to wiesz, że zbudowanie takiego zespołu to czasem jest droga przez mękę.
Ja kiedyś postanowiłam prowadzić małe niszowe biuro nieruchomości głównie z tego powodu. Nie miałam ochoty przechodzić przez ten proces. Poszukiwań, szkoleń, prowadzenia, motywowania itp itd… W głowie miałam wyobrażenie, że budowanie zespołu to szalenie wymagający proces.
Jednak zespół się „sam” zbudował. W trakcie mojej pracy pojawiły się osoby, które uzupełniały moje brakujące kompetencje. Zbudowałam zespół współpracujących ze sobą przedsiębiorców. Osób, które miały wspólny cel i wspólny interes. Funkcjonowało to bardzo dobrze przez lata. Jednak ostatnimi czasy buduję kolejną firmę związaną ze szkoleniami w nieruchomościach i tutaj mój zespół jaki mam to prawdziwa „petarda”!
Zaczęłam się zastanawiać jak to jest, że tak wiele osób narzeka na pracowników. Zwłaszcza w branży pośrednictwa. Brak lojalności, przypadkowość, duża zmienność, brak zaangażowania, rotacja na stanowiskach itp. Dlaczego tak trudno jest znaleźć odpowiednie osoby skoro niewątpliwie takie istnieją. W czym tkwi sekret dobrego wyboru osób.
Z odpowiedzią przyszła Iwona Bobrowska-Budny, którą poznałam na Akademii Leona Koźmińskiego. Wystarczył jeden test psychometryczny by wszystko stało się jasne. Zrozumiałam, że tak naprawdę wszyscy mamy kilka określonych stylów myślenia i talentów jakimi operujemy. Jeżeli poznamy i zrozumiemy siebie, to tak naprawdę odkryjemy, kogo potrzebujemy pozyskać do naszego zespołu, by ten jak burza szedł do przodu!
Uświadamiając sobie strukturę tego jak funkcjonuje nasze myślenie i sposób działania znacznie łatwiej będzie nam zobaczyć, kto będzie w naszym zespole dopełnieniem, a z kim się będziemy ścierać. Kto będzie wspierać naszą organizację, a kto „rozwalać” od środka.
Dzisiejszy odcinek jest bardzo biznesowy, jednak wierzę, że jest to szalenie praktyczna wiedza niezależnie od tego czy budujesz zespół w agencji nieruchomości, w firmie inwestycyjnej czy doradztwie kredytowym.
LINKI:
- Dużo wiedzy i inspiracji w temacie zarządzania Blog Nikolay Kirov
https://kirov.pl/category/aktualnosci/
- Nadawanie sensu Simon Sinek i TED
https://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action
- Instytut Gallupa wskazuje 4 kluczowe filary lidera: Mądre zaufanie, Życzliwość, Nadawanie Sensu i Stabilność (Również emocjonalna
Blog Instytutu: https://news.gallup.com/topic/blog_tgb.aspx
RADY OD IWONY:
- Zasada – kup 1 książkę, przeczytaj i zastosuj – jest efektywniejsza niż rzucanie się na wszystkie pozycje bez wdrożenia
- Model Kano – Rekomenduję, wykorzystywać go przy rekrutacji, choć jego korzenie wywodzą się z działań praktyków Six Sigma i priorytetyzacji potrzeb klientów. Model opracowany przez Prof Noriaki Kano w 1984 r.
Zapisz się na listę mailingową Ruszamy Nieruchomości i pobierz PDF z opisanym modelem KANO!
Music by audionautix.com
Oceń podcast Ruszamy Nieruchomości
Jeżeli słuchasz na iPhone w aplikacji podcast:
wpisz w wyszukiwarce w aplikacji RUSZAMY NIERUCHOMOŚCI,
w sekcji Podcasty kliknij na RUSZAMY NIERUCHOMOŚCI,
przejdź do zakładki Recenzje,
naciśnij link Napisz recenzję.
Uwaga: program wymaga zalogowania na swoje apple ID.
Jeżeli słuchasz na komputerze zobacz jak możesz to zrobić z PC:
Jeżeli korzystasz ze Stitchera:
wejdź na stronę www.stitcher.com/podcast/ruszamy-nieruchomosci lub poszukaj podcast RUSZAMY NIERUCHOMOŚCI w wyszukiwarce na stronie www.stitcher.com
przewiń stronę w dół, aż zobaczysz okno Show Ratings and Reviews,
kliknij na link Write a review.